نحوه تمیز کردن بدلیجات

امروزه بدلیجات با توجه به قیمت مناسبی که نسبت به زیورآلات و جواهرات گران‌قیمت بازار دارد، مورد استقبال قرار گرفته و با توجه به پیشرفت در زمینه تولید بدلیجات، این محصولات از کیفیت مناسب و ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار شده که استفاده از آن را دو چندان کرده است. و بسیار افرادی در پوشش خود از این نوع محصولات استفاده می‌کنند. اما ممکن است برای شما پیش آمده که در هنگام استفاده از بدلیجات، متوجه رنگ پریدگی این محصولات شده‌‌اید و زیبایی و درخشندگی اولیه خود را از دست داده است. در این مقاله که توسط  گروه زیورآلات و بدلیجات شهرما به نگارش درآمده، سعی شده راهکارهای خانگی برای تمیز کردن بدلیجات به شما همراهان گرامی ارائه کنیم.با ما همراه باشید.

نحوه تمیز کردن بدلیجات

راهکارهای خانگی تمیز کردن بدلیجات

استفاده مداوم از بدلیجات، باعث کاهش درخشندگی و حتی سیاه شدن بدلیجات خواهد شد. علاوه بر استفاده پی‌در‌پی، بدلیجات در تماس با آب، هوای تازه و کِرم باعث از بین رفتن شفافیت و زیبایی خود خواهند شد. به همین منظور نیاز است تا هر زمانی که احساس کردید نیاز به ضد عفونی و تمیز کردن بدلیجات دارید، می‌توانید به راحتی از راهکاری زیر استفاده کنید.

استفاده از لیموترش برای تمیز کردن بدلیجات

لیمو ترش با توجه به خاصیت اسیدی که دارد، به عنوان ماده‌ای برای از بین بردن کثیفی و رنگ پریدگی بدلیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدلیجات را به این محلول آغشته و سپس با مسواکی تمیز و نرم به جهت جلوگیری از خراشیدگی بدلیجات، به آرامی شروع به سابیدن کنیم تا به طور کامل رسوب زدایی شود. این محلول برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن نقره‌جات بسیار مناسب است.

تمیز کردن بدلیجات

استفاده از محلول آب و جوش شیرین برای جرم گیری بدلیجات

در مقداری آب، کمی جوش شیرین ریخته و سپس با استفاده از یک مسواکی که حتما باید تمیز و نرم باشد و این محلول، بدلیجات را کاملا شست و شو و تمیز می‌کنیم و سپس با آب گرم آبکشی کرده و درخشندگی و تمیزی بدلیجات را خواهید دید.

استفاده از محلول آب و سرکه 

برای درخشان کردن بدلیجاتی که درخشانی خود را از دست داده‌اند، استفاده از محلول آب و سرکه پیشنهاد می‌َشود. بدلیجات را در درون این محلول فرو برده و پس از چند دقیقه، با استفاده از یک مسواک تمیز و نرم اقدام به تمیز کردن و رسوب زدایی از حفره‌های بدلیجات نمایید.

استفاده از آب نمک برای برق انداختن بدلیجات

استفاده از آب نمک برای شست و شو بدلیجات به خصوص نقره جات، بسیار استفاده می‌شود. در این مقداری نمک را به کمی آب ریخته و ترکیب کرده و سپس با استفاده از یک مسواک نرم و تمیز اقدام به تمیز کردن و سابیدن بدلیجات و نقره جات کنید و با آبکشی بدلیجات با آب گرم، خواهید دید که درخشندگی خود را دوباره بدست ‌آورده است.

برق انداختن بدلیجات

استفاده از الکل برای تمیز کردن

الکل از دیرباز محلولی برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن استفاده میشده است. از این محلول نیز برای بدلیجات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از آغشته کردن مسواکی با الکل و سابیدن و بدلیجات، خواهید دید که زیبایی خود را به دست آورده است.

استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن بدلیجات

محلول آب و صابون مناسب بدلیجات استیل بوده، به نحوی که ابتدا بدلیجات استیل را با آب و صابون به خوبی شسته و سپس اقدام به آبکشی با آب گرم کنید. خواهید دید با این روش ساده، بدلیجات استیل، درخشندگی روز اول خود را خواهند یافت.

محلول دیگر، استفاده از آب و مایع ظرف‌شویی است. ابتدا بدلیجاتی که درخشندگی خود را از دست داده‌‌اند، را در این محلول بخوابانید، و سپس با استفاده از یک مسواک نرم و تمیز، بخوبی بدلیجات را بسابید تا درخشندگی روز اول خود را پیدا کنند.

ضد عفونی و تمیز کردن بدلیجات

یکی دیگر از روش ها استفاده از خمیر دندان است. مقداری خمیر دندان را بر مسواکی نرم و تمیز بریزید و سپس اقدام به ساییدن بدلیجات نمایید و سپس با آب گرم آبکشی کنید تا دوباره زیبایی و درخشندگی بدلیجات خود را ببینید.

البته قابل ذکر است این روشها در مورد بدلیجاتی کاربرد دارد که فلز اصلی و مادر آن مس، استیل و یا نقره باشد و در بدلیجات با آبکاری طلا چندان موثر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *