حساسیت به بدلیجات

امروزه با توجه به تولید زیورآلات و بدلیجات‌ها در طرح‌ها و سبک‌های گوناگون که هر نوع سلیقه‌ای را در برمی‌گیرد که تمایل به زیبایی را درهر انسانی پاسخ می دهد. اما همیشه ذهن طرفداران و خریداران را نسبت به موضوع حساسیت پوستی نگران می‌کند. ما در گروه زیورآلات و بدلیجات شهر ما مفتخریم درجهت رضایت شما همراهان و رفع این نگرانی قدم برداریم و سعی در نگارش مقاله‌ای پیرامون حساسیت به بدلیجات کنیم.

حساسیت به بدلیجات

حساسیت پوستی به چه معناست؟

به نمایان شدن عوامل درونی و بیرونی بدن که با علائمی مانند قرمزی پوست، خارش، پوسته پوسته شدن، ترک، التهاب و جوش همراه است و موجب بی قراری در فرد می‌شود را حساسیت گویند.

فلزاتی که باعث حساسیت می‌شوند

نیکل: نیکل فلزی سفید ـ نقره‌ای رنگ است. نیکل از فلزات حساسیت زا پوستی به شمار می‌آید ولی فلزی کمیاب نیست و همواره در بدلیجات، تلفن همراه، قاب عینک، سکه ها و… استفاده می شود. استفاده از بدلیجات ساخته شده با نیکل و تماس مستقیم و طولانی مدت این نوع بدلیجات با پوست، ممکن است پس از ۲۴ ساعت استفاده و تماس با پوست، بدن حساسیت به بدلیجات را که با علائمی از قبیل قرمزی یا تغییر رنگ پوست، خارش و یا لکه‌های خشک خشک در پوست نشان می‌دهد. بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد حساسیت از نیکل، قرار نگرفتن بدن به مدت طولانی در معرض آن می‌باشد. اما در صورت استفاده از بدلیجات حاوی نیکل، بهتر است از مرطوب کننده‌های پوستی که به عنوان سدّی در مقابل تماس نیکل با پوست دارد استفاده کرد. اگر واکنش پوستی نسبت به این حساسیت حاد نباشد، می‌توان با استفاده از قرص آنتی هیستامین درکاهش خارش کمک گرفت.

حساسیت از بدلیجات

برنج: ترکیبی آلیاژی از مس و روی است. قدمتی چند صد سال در تمامی صنعت‌‎ها و به ویژه به خاطر مقاومت بالا در خوردگی و ساخت روکش طلا در صنعت جواهر سازی استفاده می‌شود. حساسیت به بدلیجات برنجی معمولا با سبزشدن در ناحیه تماس پوست با قطعه برنجی رخ می‌دهد. اما همانطور که گفته شد، برنج آلیاژی از مس و روی هست که اگر به برنج حساسیت دارید، یعنی به مس هم حساسیت و آلرژی دارید .یکی از راه های جلوگیری از این حساسیت، استفاده نکردن در زمان‌های گرم و تابستانی است که باعث عرق کردن بدن و اکسید شدن این آلیاژ می‌شود.

حساسیت به بدلیجات

چند پیشنهاد برای فرار از حساسیت به بدلیجات

۱) از پالادیم استفاده کنید.

آلیاژ پالادیم در بدلیجات نقش بسزایی در ضد حساسیت دارد و با درخشندگی خاصی که دارد، خواهان زیادی را نیز دارد.

۲) از استیل استفاده کنید.
اگر به بدلیجات علاقمندید و نمی‌خواهید از این دنیای پر زرق و برق زیورآلات جا بمانید، می‌توانید از بدلیجات استیل که کمترین حساسیت پوستی را دارد، استفاده کنید.

حساسیت به بدلیجات

۳) ازمحصولات هایپو آلرژیک (ضد حساسیت ) استفاده کنید.

در زمان انتخاب و خرید بدلیجات، می‌توانید از مزیت وجود ضد حساسیت بودن بدلیجات استفاده کنید. برای ضد حساسیت بودن بدلیجات می‌توانید از عبارت Hypo-allergenic کمک بگیرید.

۴) از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

قبل از استفاده از هر نوع بدلیجاتی، برای پیشگیری احتمالی از حساسیت از بدلیجات، می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید تا به عنوان لایه محافظتی، پوست را حساسیت در امان بدارد.

۵) از لاک ناخن شفاف بی رنگ استفاده کنید.

می‌توانید با استفاده از لاک ناخن شفاف و بی رنگ، لایه‌ای بر روی جواهرات بکشید تا از تماس مستقیم آن با پوست بدن جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *