روش های آبکاری بدلیجات با طلا

روش های آبکاری بدلیجات با طلا

ممکن است تمامی زیورآلات از طلای خالص ساخته نشده و از فلز دیگری ساخته شده و سپس با روکشی از طلا پوشیده می شوند که این اقدام باعث کاهش ارزش این محصولات شده در حالی که با روکش طلا زیبایی و درخشندگی طلای خالص نیز بهره مند است و ظاهرش کاملا شبیه طلا می باشد.یک از فوایدی که در آبکاری بدلیجات با روکش طلا وجود دارد این است که نسبت به دیگر پوشش های فلزی مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و حساسیت و بی رنگی دارد.

محصولاتی که با آب طلا روکش می شوند از درخشندگی خاصی نسبت به دیگر پوشش ها برخوردار بوده و در بسیاری از موارد بدلیجات و زیورآلات با روکش آب طلا کاملا شبیه زیورآلات با طلای خالص به نظر می رسند.آب کاری بدلیجات با طلا،از اکسید شدن فلز اصلی که زیورآلات از آن ساخته شده می شود و درخشش آن را نیز افزیش می دهد.

در بسیاری از بدلیجات ساخته شده با روکش طلا(آب کاری شده با طلا) از طلای ۲۴ عیلر استفاده می شود تا درخشندگی محصول به مدت بیشتری حفظ شود.

شهرما مفتخر است خود را به انواع دستگاه های روز آبکاری طلا بدلیجات مجهز کرده تا در جهت رضایت هر چه بیشتر مشتریان خود در جهت افزایش کیفیت محصولات قدم برداشته و در این مقاله سعی شده تا شما را با روش آبکاری بدلیجات با روکش طلا آشنا نماییم.

word image 4

تقریبا همه فلزات را میتوان با طلا روکش کرد اما به طور معمول بدلیجاتی با جنس نقره،برنج،مس و نیکل از گزینه های مناسبتری بوده که روکش طلا بهتر جذب این فلزات می گردد.اگر روکش طلا از ضخامت کافی برخوردار باشد محصول از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و دوام بالاتری داشته و تا سالها می توان از استفاده کرد.

برای حفظ کیفیت و درخشندگی و جلوگیری از خورده شدن بدلیجات با روکش طلا توصیه می شود از تماس با مواد شیمایی دور نگه داشته شود و از پاشیدن عطر و ادکلن روی روکش طلا خودداری نمایید و در آخر افرادی که عرق زیاد دارند،بتر است برای حفظ کیفیت زیورالات با روکش طلا به طور مدواوم از آن استفاده نکنند

بدلیجات آبکاری شده به روش الکترولیز

برای آبکاری بدلیجات با روکش طلا بای اقدامات زیر صورت گیرد:

آماده سازی: در اولین قدم برای آبکاری بدلیجات با طلا،لازم است بدلیجات را تمیز،براق و صاف کرد که این کار به وسیله دینام صورت می گیرد، به گونه ای که روی دینام از فرجه های مویی و یا پنبه ای استفاده شده است تا با استفاده از روغن پنزا،خط های تقریبا عمیق بر روی محصول از بین برود و همچنین برای براق کردن بدلیجات از روغن پولیش و فرجه های مویی استفاده می شود.

word image 5

شست و شو: در اینجا باید محصول را با پودر شوینده و آب داغ شُست تا چربی های موجود بر سطح محصول از بین برود،آنگاه محصول را در محلولی متشکل از سیانور پتاسیم با آب مقطر همراه با جریان برقی به میزان ده تا دوازده ولت به مدت یک دقیقه شُستشو داده و برای کیفیت هر چه بهتر محصول در نهایت محصول را آب شهری نیز می شوییند.

لیزکاری: در این مرحله محصول را داخل محلولی از آب مقطر و یک استکان اسید سولفوریک گذاشته و با آب شهری آبکشی میکنند و برای اینکه رطوبت محصول گرفته شود،محصول را در خاک اره می غلتانند و خشک می کنند.

وان آبکاری: محصول را درون مخزنی شیشه ای از فایبرگلاس قرار داده و بر روی آن الکترولیت ریخته تا عمل آبکاری صورت گیرد که این الکترولیت ترکیبی از آب مقطر،طلای با عیار بالا،هیدروژن،سیانور سدیم،کربنات سدیم،جوهر نمک و محلول آمونیاک بوده و درصد هر یک از موارد از اهمیت بالایی در کیفیت آبکاری موثر بوده که این ترکیب در شهر ما توسط کارشناسان و متخصصان این زمینه مرحله به مرحله و با دقت کافی صورت می پذیرد تا محصولات از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

word image 6

در امر آبکاری،مقداری از غلظت طلای مورد استفاده کم می شود و به همین منظور باید مقدار بیشتر طلا برای این امر در نظر گرفت و همچنین برای جلوگیری از کدر شدن روکش طلا ،زمان آبکاری باید حدودا سی ثانیه در نظر گرفته شود و نیز دمای مورد نیاز چیزی در حدود ۵۰ تا ۷۰ درجه سلسیوس باشد واگر بیش از این مقدار باشد موجب کدر شدن روکش طلا خواهد شد.

همانطور که گفته شد،روکش طلا در بدلیجات به گذشت زمان کدر و درخشندگی خود را ازدست داده و از بین می رود،اما گروه تولیدی شهر ما برای افزایش کیفیت هرچه بیشتر محصولات خود،محصولاتی با ویژگی منحصربه فرد روانه بازار کرده که در اینجا به معرفی این محصولات می پردازیم:

بدلیجات همراه با روکش پلاستیک نانو:این روکش پلاستیکی نانو باعث ثابت ماندن رنگ روکش طلا شده چراکه این روکش نوعی کحافظ در برابر روکش طلا خواهد بود و باعث افزایش طول عمر محصول نیز می شود.اما این روکش مقداری از درخشندگی روکش طلا را می کاهد و محصول را مقداری مات می کند.

word image 7

بدلیجات همراه با روکش لاک مخصوص:این روکش لاک نیز مانند روکش پلاستکی نانو باعث محافظت از روکش طلای روی محصول می شود و باعث ثابت ماندن رنگ روکش طلا خواهد شد.این روکش لاک از درخشندگی بیشتری نسبت به روکش پلاستیکی نانو برخوردار هستند و همانند روکش اصلی طلا درخشان بوده و از دوام بالتری برخوردار است.

word image 8

گروه تولیدی شهرما تلاش نموده تا با همکاری کارشناسان و متخصصان و استفاده از طرح ها و روش های نوین تولید که بدلیجات همراه با روکش پلاستیکی نانو و روکش لاک مخصوص از این دسته هستند،تلاش دارد تا محصولات را با کیفیت بالاتر،عمر بیشتر و قیمت پایینتر به دست مشتریان رسانده و باعث رضایت خاطر مشتریان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *